Karobowe kakao

Powinnam napisać "kakao", ponieważ karob z kakao nie ma za wiele wspólnego, może jedynie kolor. Tak czy siak, napój jest smaczny i zaspokaja ochotę na słodycze. Dodatkowo jest dozwolony na MM, ponieważ indeks glikemiczny karobu wynosi 15.







Składniki

1 szklanka mleka sojowego
1 czubata łyżeczka karobu
1-2 łyżeczki ksylitolu


Przygotowanie


W garnku podgrzewamy mleko. Gdy już będzie bardzo ciepłe, dodajemy karob i ksylitol. Mieszamy, zmniejszamy moc i podgrzewamy jeszcze przez chwilę. Można, a nawet lepiej jest użyć ręcznego spieniacza do mleka (?), za nic nie wiem jak ten przyrząd się naprawdę nazywa. 

Komentarze

  1. Droga wegAnko, jakie to pyszne! :) wreszcie dorwałam karob w sklepie zielarskim i mogę go spróbować. Zdecydowanie wygrywa z kakao. Ksylitolu nie miałam w domu, więc dosłodziłam syropem z agawy. Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Też uwielbiam takie kakao. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Anko-wegAnko, czy orientujesz się, gdzie w stolicy Podkapacia można kupić karob (jesteś z Rz., prawda?), a przy okazji inne wegańskie "wynalazki"?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Prawa autorskie

Zdjęcia publikowane na blogu weganka.com są moją własnością intelektualną i zabraniam ich rozpowszechniania oraz modyfikowania bez mojej wiedzy i zgody.
Copyright © Kuchnia wegAnki