Makaron pełnoziarnisty z kurkami

Jedno z węglowodanowych dań na zweganizowanej Metodzie Montignac. Jeżeli jemy makaron, musi być to makaron spaghetti ze względu na proces pastyfikacji (niskie IG).



Składniki

80 g pełnoziarnistego makaronu spaghetti
1 duża cebula
200 g kurek
2 łyżki sosu sojowego bez cukru (Kikkoman nie ma)
2 łyżki świeżego koperku
świeżo zmielony pieprz







Przygotowanie

Kurki myjemy, myjemy i myjemy. Większe kroimy, małe pozostawiamy w całości. Siekamy cebulkę i podduszamy pod przykryciem na kilku łyżkach wody. Dodajemy kurki i dusimy przez 10 minut, od czasu do czasu mieszając.
Makaron gotujemy przez maksymalnie 7 minut. Z kurek zdejmujemy pokrywkę i dusimy aż woda odparuje. Następnie dodajemy sos sojowy, pieprz i koperek. Mieszamy i zjadamy z dodatkową porcją warzyw, ja zjadłam z kilkoma różyczkami gotowanego brokuła.
Jeżeli danie zawiera bardzo dużo warzyw, nie trzeba "dojadać" do niego następnych, jednak dla bezpieczeństwa warto trochę zjeść.

Komentarze

  1. Nie wiem co grzyby w sobie mają (zwłaszcza kurki), że tak genialnie smakują z sosem sojowym. Ja bym dała jeszcze domową śmietankę migdałową, ale to chyba już niezgodne z metodą Montignac...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie, ale smakowałoby fantastycznie :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Prawa autorskie

Zdjęcia publikowane na blogu weganka.com są moją własnością intelektualną i zabraniam ich rozpowszechniania oraz modyfikowania bez mojej wiedzy i zgody.
Copyright © Kuchnia wegAnki