Puszyste ciasto ze śliwkami

Ciasto upiekłam na wegański piknik w ramach Rzeszowskiej Kuchni Społecznej
Moim skromnym zdaniem było przepyszne.
Korzystałam z przepisu na puszce, jednak go trochę zmodyfikowałam. Oto on!




















































Składniki
na niedużą blaszkę

2 i 1/2 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki cukru
1 łyżka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 szklanka wody gazowanej
1/2 szklanki mleka sojowego
1/2 szklanki oleju
1/4 szklanki octu jabłkowego
1 łyżka ekstraktu z wanilii
ok. 15-20 śliwek





Przygotowanie

Śliwki myjemy, kroimy na pół i wyciągamy pestki. Do szklanki wlewamy ocet jabłkowy i uzupełniamy mlekiem sojowym. W misce mieszamy suche składniki, dolewamy mokre i miksujemy robotem kuchennym, aż ciasto dokładnie się wymiesza.

Ciasto przelewamy do nasmarowanej olejem blaszki, na wierzch układamy (nie wciskamy) śliwki, jedna przy drugiej - dosyć ciasno.

Pieczemy przez 50 minut do godziny w temperaturze 180 stopni Celsjusza. Sprawdzamy patyczkiem czy się upiekło.


Komentarze

  1. Zrobiłam dziś i wyszedł zakalec, ale i tak było smaczne :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy mozna pominąć ocet jabłkowy? Lub czym go zastąpić?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Prawa autorskie

Zdjęcia publikowane na blogu weganka.com są moją własnością intelektualną i zabraniam ich rozpowszechniania oraz modyfikowania bez mojej wiedzy i zgody.
Copyright © Kuchnia wegAnki